מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל החינוך הדתי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

תאטרון

share
שתפו עמוד:
תאטרון

רציונל

לימודי התיאטרון מאפשרים למידה חווייתית, מגוונת, הנוגעת במישור הרגשי, החברתי והאינטלקטואלי של הלומדים.
הם מטפחים ומפתחים את יכולת הביטוי האישית של התלמידים וכך יוצרים העצמה אישית. לימודי התיאטרון נותנים מקום למחשבות, רגשות וקונפליקטים של התלמידים מתוך עולמם האישי, חברתי, קהילתי ואמוני.

כמו כן, לימודי התיאטרון מאמנים את התלמידים לחשיבה יצירתית, מקורית וביקורתית, הן כשחקנים ויוצרים והן כצופים.
לימודי התיאטרון חושפים את התלמידים לעולם תרבותי עשיר, ולפיכך מרחיבים את השכלתם הכללית ואת עולמם הרוחני.

וכך כתב הראי"ה קוק על האמנות: "הספרות הציור והחיטוב עומדים להוציא אל הפועל כל המושגים הרוחניים המוטבעים בעמקי הנפש האנושית. וכל זמן שחסר גם שרטוט אחד הגנוז במעמקי הנפש שלא יצא אל הפועל, עוד יש חובה על עבודת האמנות להוציאו" (מתוך: באורו/חמיאל חיים. הוצאת ההסתדרות הציונית העולמית, ירושלים, 1986, עמ' 511).

האמנות היא חלק בלתי נפרד ממהות חיי האדם, וכפי שמסביר הרב שרלו כי כל הנוגע לכוחות היצירה האמנותית והתרבותית של האדם יש לו מגע עם העניין האלוקי (מתוך המאמר: 'הרהורים'מתוך הספר לזבולון, ירושלים, משרד החינוך, מינהל החינוך הדתי, תשנ"ט, עמ' 407-421).

במשך דורות רבים היה התיאטרון זר לעם היהודי. הוא נקשר לעבודה זרה, שפיכות דמים ופריצות ועל כן הדירו היהודים רגלם מהתיאטרון. בעת החדשה, ובמיוחד עם שיבתו של עם ישראל לארצו, עולה ביתר שאת הצורך ליצירה יהודית חדשה ומשמעותית.
לימודי התיאטרון בחמ"ד מאפשרים לתלמידים הדתיים היוצרים לתת ביטוי לקולם הייחודי, מתוך בירור ומתוך מפגש בין העולמות השונים.

מטרות ייחודיות

  1. מתן במה לנוער הדתי לבטא בצורה מעמיקה ויצירתית את ההתמודדויות שלהם עם העולם המודרני מתוך חווית חיים דתית ומחויבות להלכה
  2. רכישת כלים מקצועיים ליצירת תיאטרון המפגיש בין עולמות הערכים השונים

מבנה הלימודים

50% בחינת בגרות  חיצונית: הפקה בכיתה י"ב, במסגרת PBL
50% הערכה בית ספרית:   

    • 30% הערכות חלופיות בית ספריות.
    • 20% בחינת בגרות עיונית

 לתכנית הלימודים

פרטי המדריכה הארצית