מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל החינוך הדתי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

אמנויות

share
שתפו עמוד:
אמנויות

רציונל

הפיקוח על לימודי האמנות בחמ"ד לקח על עצמו לייצר קרקע פוריה שתאפשר הצמחתה של אמנים דתיים ומקצועיים המחוברים לעולם היהודי תרבותי מחד ולשדה האמנות מאידך, תוך הכרות עמוקה עם שפות האמנות השונות . אמנים שיוכלו להכיל ולבטא בשפה פנימית ייחודית חיבור עמוק ומורכב עם שני העולמות.
כמו כן לימודי אמנות בחמ"ד לא נועדו לגדל רק אמנים אלא צרכני תרבות, חוקרים ומבקרי ואוהבי אמנות שידעו לצרוך אמנות בצורה מושכלת.
לימודי אמנות בחמ"ד מאפשרים צמיחה של ערכים אוניברסליים לצד ערכים יהודיים תוך טיפוח ייחודיותו של כל תלמיד והקניית עולם ידע עיוני ומעשי בתחום האמנות והתרבות החזותית.

מטרות יחודיות

  1. הבאה לידי ביטוי של תהליכים רגשיים ותהליכי יצירה מעולמו של התלמיד בדרך לתוצר מוגמר.
  2. הבנת הקודים התרבותיים שסביבנו והפיכת התלמיד לצרכן מושכל של תרבות בחייו הבוגרים.
  3. יצירת כר שיאפשר צמיחה של כוחות יצירה במגזר הדתי.

תכנית הלימודים

קיימים שני מסלולי לימוד בתחום האמנויות:

  • מגמת אומנות חזותית | מפמ"ר שרון שפלן לזר

    מבנה הלימודים:

    50% הערכה בית ספרית - סדנא
    50% הערכה חיצונית ( מתוכה 20% עבודה בסדנא)

    התכנית מורכבת משני חלקים מרכזיים:
    חלק א' - הבנת האמנות בזיקה לאמנות מודרנית, פוסט̄מודרנית ועכשווית (210 שעות)
    חלק ב' - העמקה בתקופה או בנושא (60 שעות)

  • מגמת אמנויות העיצוב | מפקחת עינת קריצ׳מן

    מבנה הלימודים:

    מקצוע מוביל: אמנות שימושית 5 יח״ל:

    • הערכה חיצונית 70% - עיוני- על פי תכנית לימודים חדשה
    • הערכה בית ספרית- 30% סדנא – תיק עבודות ופרוייקט גמר

    מקצוע התמחות: עיצוב 3-5 יח״ל:

    • 100% הערכה חיצונית – תיק עבודות, תלקיט, 2 מיני פרוייקטים, עבודת חקר ופרוייקט גמר. הגשת פרויקט ברוח PBL

פרטי המדריכות הארציות