מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל החינוך הדתי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

תקשורת ואמנויות

share
שתפו עמוד:
תקשורת ואמנויות

במה מתבטאת ייחודיותו של אדם?

"האמן הוא לא רק יצרן של יופי, הכוח הסוחף באמנות הוא היותה מבע לאמת" (הרב שג"ר)
"האמן הוא לא רק יצרן של יופי, הכוח הסוחף באמנות הוא היותה מבע לאמת" (הרב שג"ר)

"בשאיפה המרכזית שלו, ביעד המרכזי שלכוחו הוא מכוון את כל מתרי נפשו.
יחידותו של אדם-בתפילת חייו. אדם רוצה מה שרוצים אחרים, אבל כל אחד רוצה בכך על פי דרכו האישית...אותה אחרות, אותה יחידות, אותה בדידות עם שהיא בקרב ההמונים, היא שקובעת לאדם את דרך חייו."
(הרב י"ד סולובייציק,"על התשובה")
בשנים האחרונות אנו עדים להתעוררות רבה בעשיה האמנותית ובשיח האמנותי בציבור הדתי על כל גווניו.

בתחום החינוך הדבר בא לידי ביטוי בפתיחת מגמות לבגרות בלימודי אמנות, קולנוע/תקשורת, תיאטרון, ומחול.
רבות מהמגמות האמנותיות לבגרות בבתי הספר העל יסודיים, ישיבות ואולפנות נפתחות מתוך דרישה של תלמידים והורים.
תלמידים רבים מבקשים מענה הולם לכישוריהם וליצירתם גם שלא דרך החינוך הפורמאלי.
גם בחינוך לגיל הרך ובבתי הספר היסודי מכירים היום בחשיבות קידום התחומים האמנותיים בדרך של חשיפה תרבותית, למידה מקצועית ויצירה.
החינוך הדתי-היחידה ללימודי אמנויות משתדלת לתת מענה מקצועי לכל בית ספר המעוניין במגמה אמנותית כל שהיא.
לשם כך הוקם צוות הדרכה מקצועי ומסור המנחה את הנהלת בית הספר בפתיחת המגמה, מעורב בשיבוצי המורים ובהערכות התוכנית החינוכית הלוגיסטית והטכנית (תשתיות,רכישת ציוד מקצועי) לקראת פתיחת המגמה.

אתר שחרית

הגלריה ליוצרים צעירים של החמ"ד מהווה פלטפורמה ארצית של החינוך הדתי ליצירות תלמידי י"ב בתחומי האמנות העיצוב והיצירה בקולנוע.
באמנות ועיצוב, המורים מעלים את מיטב יצירות הגמר של בוגרי ובוגרות מגמות האמנות והעיצוב לצורך תהליך שיפוט לתערוכות הארציות.
בקולנוע, עולים סרטי הגמר עם מדריך למורה לשימוש חינוכי בסרטי תלמידים בכיתות.
לגלריות של תלמידי מגמות האמנויות והעיצוב בחמ"ד

צוות ההדרכה